250x250
Recent Posts
Recent Comments
Link
«   2024/06   »
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
Tags more
관리 메뉴

녹차입니다. Greeting, here is Green-tea

이곳 하나면 서울에서 무더운 여름을 시원하게 보낼 수 있습니다! 서울에 있는 계곡 여행! 우이동 계곡 You can stay cool in the hot summer in Seoul with just this one place! A trip to a valley in Seoul! Uidong Valley 본문

A Travel diary 여행

이곳 하나면 서울에서 무더운 여름을 시원하게 보낼 수 있습니다! 서울에 있는 계곡 여행! 우이동 계곡 You can stay cool in the hot summer in Seoul with just this one place! A trip to a valley in Seoul! Uidong Valley

1녹차1 2024. 6. 15. 14:55
728x90
728x90
SMALL

안녕하세요 녹차 입니다!

이번에는 서울 도심에 있는 계곡을 소개 하고자 합니다.

Hello, it's green tea!

This time, I would like to introduce a valley in downtown Seoul.

 

요즘 너무 더우시죠! 갑자기 이렇게 더워졌는지~ 어디 시원한 계곡에 가고 싶기도 하고~물놀이도 하고 싶기도 하고~산도 보고 싶고~ㅎㅎ

근데 너무 멀리 있어서 가기가 쉽지도 않고~그쵸?

It's so hot these days, right? I don't know if it got this hot all of a sudden. I want to go to a cool valley and play in the water. I want to see the mountains

 

But it's not easy to go because it's so far away, right?

 

그래서 이번에는 서울에 있고, 대중교통으로도 갈 수 있는 서울 도심지 주변 계곡!에 대해 안내해드리고자 합니다!ㅎㅎㅎ

So this time, I would like to introduce you to a valley around downtown Seoul that is located in Seoul and can also be reached by public transportation! lol

 

바로 시작 합니다!~ Let's start right away

 

여름철 더위에 지쳤다면, 서울 도심 속에서 자연을 만끽할 수 있는 우이동 계곡을 찾아보시는건 어떨까요?

우이동 계곡은 서울 강북구 우이동에 위치한 도심 속 휴양지로, 맑은 물과 울창한 숲이 어우러져 한여름의 더위를 식히기에 최적입니다. 이곳은 가족 단위 나들이객에게 인기가 많으며, 피크닉을 즐기거나 물놀이를 하기에도 좋습니다.

If you are tired of the summer heat, why don't you visit the Uidong Valley where you can enjoy nature in downtown Seoul?

The Uidong Valley is a downtown resort located in Uidong, Gangbuk-gu, Seoul, that is perfect for cooling off from the heat of summer with the combination of clear water and dense forests. It is popular with family visitors and is also good for picnics and playing in the water.

 

우이동 계곡은 북한산 국립공원의 일부로, 깨끗한 계곡물이 흐르고 있어 자연 그대로의 아름다움을 간직하고 있습니다. 특히 여름철에는 계곡물에 발을 담그며 더위를 피할 수 있어 많은 방문객이 찾습니다. 또한, 주변에는 다양한 등산로가 있어 등산을 즐기는 사람들에게도 매력적인 장소입니다.

  

The Uidong Valley is part of Bukhansan National Park, which retains its pristine beauty as clean valley water flows. Especially in summer, many visitors visit because they can avoid the heat by dipping their feet in the valley water. Also, there are various hiking trails around it, making it an attractive place for mountaineers.

 

북한산

 

우이동 계곡에서 찍은 북한산입니다. 아주 좋아요 ㅎ

This is Bukhansan Mountain, which was taken in the Uidong Valley. It's very nice

 

우이동 계곡에 가는 방법은 매우 간단합니다. 지하철 4호선 수유역에서 하차 후, 120번 또는 153번 버스를 타고 우이동 종점에서 내리면 됩니다. 버스 정류장에서 계곡까지는 도보로 약 10분 거리에 있어 접근성이 매우 좋습니다. 자가용을 이용할 경우, 우이동 주차장에 주차를 한 후 계곡까지 걸어가면 됩니다.

또한 지하철 지하철 우이역에서 도보로 충분히 가능하답니다!

아래 지도 사진을 보여 드릴게요 ^^

 

The way to get to the Uidong Valley is very simple. After getting off at Suyu Station on Subway Line 4, take the 120 or 153 bus and get off at the last stop in Uidong. The accessibility is very good because it is a 10-minute walk from the bus stop to the Valley. If you are using your own car, park your car in the Uidong parking lot and walk to the Valley.

 Also, you can walk from the subway station Wui Station!

 I'll show you a picture of the map below ^^

 

가는 방법

 

가는 방법 2

 

계곡 주변에는 다양한 음식점과 카페가 있어 편리하게 식사를 해결할 수 있습니다. 특히, 계곡 근처에서 판매하는 시원한 막걸리와 파전은 인기 메뉴입니다. 또한, 근처에 있는 우이암과 같은 명소도 방문해볼 만합니다. 우이동 계곡에서 자연을 만끽하며 여름의 피로를 풀어보세요.

 

There are various restaurants and cafes around the valley, so you can conveniently handle your meals. In particular, cool makgeolli and pajeon sold near the valley are popular menus. Also, it is worth visiting attractions such as the nearby Uiam. Relieve your summer fatigue by enjoying nature in the Uidong Valley.

 

걸어가는길

 

우이역에서 걸어가다보면 이렇게 계곡이 나온답니다ㅎㅎ 서울에서 자연 계곡을 볼 수 있다니 놀랍지 않나요! ㅎㅎ

If you walk from Wui Station, you will see a valley like this. Isn't it amazing that you can see a natural valley in Seoul! Lol

걸어가는길 오리

 

걸어가는길 오리 2

 

보시는것과 같이 산에서 내려오는 계곡물이라서 물이 맑아요! 아주 맑습니다 ㅎㅎㅎ

As you can see, the water is clear because it is a valley water coming down from the mountain. It is very clear

걸어가는길 오리 3

 

그리고 이곳 계곡은 들어가도 상관은 없습니다. 안내판에는 수심이 차오르면 위험하므로 자제해달라고 합니다. 즉 강제는 아니에요. 하지만 비올때 그리고 수위가 높으면 위험 하니 들어가지 말아야 겠죠? ^^

그리고 여기느 계곡 아래쪽이고, 사람들도 많이 지나다니니 좀 민망할거 같네요 

And it doesn't matter if you go into this valley. The information board says that if the water level rises, it's dangerous, so please refrain from going in. But it's not compulsory. But when it rains and the water level is high, it's dangerous, so you shouldn't go in, right? ^^

 

And it's down the valley, and it's a little embarrassing that a lot of people are passing by

 

그리고 제가 관리 사무실에 문의 해본 결과!!

위쪽으로 가다보면 우이 분소라고 관리사무실이 나옵니다. 그 위로는 국립 공원, 즉 국가 땅이므로 절대로 계곡에 들어가면 안됩니다. 하지만 그 아래로는 서울땅이므로 계곡에 들어가는 행위를 법적으로 강제할 방법은 없습니다. 

 

And as a result of my inquiry to the management office!!

If you go upward, you will find a management office called the Wui Branch. Above it is a national park, or national land, so you must never enter the valley. However, there is no legal way to enforce the entry into the valley because it is Seoul land below it.

 

걸어가는길 오리 4

 

걸어가다 보면 귀여운 오리들도 볼 수 있답니다 ㅎㅎㅎ

If you walk, you can see cute ducks. lol

걸어가는길 오리 5

 

걸어가는길 오리 오리

 

 

걸어가는길 오리 6

 

하얀 오리ㅋㅋㅋ

 

혹시 찾으셨나요!? 사진 속에 있는 귀여운 동물요ㅎㅎㅎ

 

눈썰미 좋으신분들은 찾으셨을거에요ㅎㅎㅎ 한번 찾아보세요ㅎㅎㅎ 일광욕을 하고 있더라구요!

 

Did you find the cute animal in the picture

I'm sure you've found people with good eyes. Look for it. He's sunbathing!

하얀 오리ㅋㅋㅋ

 

 

하얀 오리ㅋㅋㅋㅋㅋ찾으셨나요

 

일광욕 하는 오리

 

 

오리 날다

 

 

귀여운 오리 ㅋㅋ

 

모델 포스 오리

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ아 귀여워요ㅋㅋㅋ

마치 포즈 취하듯이 저렇게 서있더라구요ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

오리발에 눈빛이 모델 포스ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

너무 귀여워서 찍으면서 걸어 갔답니다ㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎ

 

Hula!!!!!! so cute!!

He was standing like that as if he was posing. Lol

His flippers and eyes look like a model. Lol

It was so cute that I walked while filming it

오리 포스 작렬
앜ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

 

 

산책길

 

이제 산으로 올라가는 길입니다. 이렇게 산책로도 잘되어 있어서 힐링하기에 좋더라구요

Now I'm on my way up to the mountain. The trails are so nice that it's a good place to heal

위쪽으로 가면 절이 있는데, 경사길에 여기까지 오느데도 너무 힘들어서 포기 했네요ㅠ

중간중간에 얼음물 파는곳이 있어서 목마르면 생수도 추천드려요 ㅎ

수국
하트 수국

 

가는길에 수국이 너무 이뻐서 한장 찍고 갑니다ㅎ

The hydrangeas on the way are so pretty, so I'm going to take a picture

 

 

네 여기까지 계곡 초입길이였습니다.

이제 본격적으로 산으로 가볼까요~

Yes, this was the entrance to the valley.
Let's officially go to the mountains

 

북한산 국립공원
산책로
계곡
계곡
계곡2
수심
계곡3
오리
산 풍경
백운교
우이 분소
출입금지
출입금지2
폭포
폭포2

 

조금만 더 올라가면, 이렇게 계곡이 나온답니다.

수심시 좀 깊어 보이죠? ^^ 그런데 여기서 부터는 들어가지 못하게 되어 있답니다ㅠ

 

네 오늘은 여기까지 포스팅 하겠습니다.

 

다음에 또 뵈요~ㅎㅎ

728x90
300x250
LIST
Comments